Od zakończenia kampanii minęło dużo czasu, ale dopiero teraz
zebrałem się do spisania raportu z sesji. Z samej kampanii 1 na 1 jestem bardzo
zadowolony. Podczas dwóch ostatnich sesji Drużyna zwiększyła się o jednego
Gracza, który przejął na swoje barki ciężar prowadzenia Bohatera niezależnego,
Józefa Eyka.
Przygoda rozpoczyna się od bitwy w wiosce kultystki Meribel.
Naprzeciw siebie stanęły dwa oddziały – czarodziei i rycerzy zakonnych Sigmara
kontra Siewców Zarazy i ludzi Klausa von Angelstraufa.
Walka jest bardzo efektowna. Czarodzieje nie szczędzą
czarów. Ogniste kule, błyskawice, latające miecze fruwają pośród walczących.
Siewcy zarazy, najemnicy Merible i rycerze zakonni ścierają się ze sobą w
morderczej walce. Z powodu nieudanych rzutów dwukrotnie dochodzi do mniejszej
Manifestacji Chaosu, które na nieszczęście prawie doprowadziły do przegranej
Sigmarytów. Po kilku rundach krwawego starcia Marcus Dresher korzysta z
magicznej różdżki, która otrzymał od ojca Antoniego w Bogenhafen. Ogniste kule
zaklęte w przedmiocie unicestwiają zmutowanego rycerze Klausa von Angelstraufa.
Bitwa zostaje wygrana przez siły dobra. Żaden z kultystów nie uszedł z walki
żywy.
Rycerze zakonni wracają w chwale do Bogenhafen. Marcus,
Józef oraz Viggo postanawiają udać się do Altdorfu by tam odnaleźć
„Larwoskórego” oraz zbadać, dlaczego nazwisko prof. Kreutzenberga pojawiło się
w zeznaniach Meribel.
Po powrocie do stolicy Marcus i Józef nie nawiązują kontaktu
z Jaśminą. Ślad za dziewczyną urywa się. Czarodzieje podejrzewają, że
dziewczynie mogło się coś stać. Ostatnią osobą, z która mogła się kontaktować
miał być prof. Kreutzenberg. W związku z tym stary czarodziej Kolegium musi
zostać zinfiltrowany. Dodatkowo Marcus w bibliotece odkrywa powiązanie prof.
Kreutzenberga z czarodziejem von Viterlitzem oraz rycerze von Sparlitzem.
Obydwaj panowie maczali swoje palce w temacie Księgi Zarazy. Ślad prowadził
ewidentnie do profesora.
Marcus i Józef dokonują w domu profesora skutecznej
prowokacji. Podenerwowany profesor doprowadza Józefa Eyka do krypty na
cmentarzu, w której podobno prowadzone są badania archeologiczne. W
rzeczywistości jest to kryjówka Larwoskórego i rycerza von Sparlitza. Józef Eyk
samotnie wkracza do krypty. W podziemiach dochodzi do walki pomiędzy
czarodziejem a potężnym wojownikiem. Obecność w krypcie demona Larwoskórego
powoduje, że każdy rzucony czar wywołuje średnią Manifestację Chaosu. Walka
jest bardzo ciekawa i emocjonująca. Niestety, Manifestaje Chaosu doprowadzają
do tego, że Józef musi uciekać z krypty. Nieprzytomnego czarodzieja odnajduje
na ulicy Marcus Dresher. Obydwaj postanawiają znowu zaatakować rycerza w
krypcie. Kolejna walka i kolejne Manifestacje Chaosu. Dopiero użycie ostatniego
czaru z magicznej różdżki kapłana Sigmara pozwala pokonać von Sparlitza.
W krypcie Marcus i Józef odnajdują plugawego demona
Larwoskórego. Potwór jest nieruchomy, ma silne moce telepatyczne oraz jest
powiązany mackami z cmentarzem Altdorfu. W krypcie odnaleziona zostaje również
obłąkana od przebywania z demonem Jaśmina.
Józef Eyk podpala demona i drużyna opuszcza kryptę.
Pozostaje podsumowanie wszystkich wydarzeń i efektowne
zamknięcie kampanii.
Obrazek pochodzi z http://www.union.ic.ac.uk/rcc/wargames/rpgs.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.