Artykuły

Ankieta RPG

W dniach 18 i 19 maja na konwencie Bebok wśród społeczności graczy RPG przeprowadzono ankietę. Celem badania było zebranie informacji na następujące tematy: kim jest gracz odwiedzający konwent, jakie są jego preferencje jeżeli chodzi o gry RPG, w jaki sposób zdobywa podręczniki i czy odwiedza portale  internetowe związane z tematyką RPG. Respondentom zadano 15 pytań. Wyniki ankiety przedstawiono  w postaci procentowej jako stosunek liczby konkretnych odpowiedzi do liczby wszystkich odpowiedzi  zaznaczonych przez respondentów.






"Wieczna Warta" - przygoda do Warhammera

Wieczna Warta to scenariusz wysłany na konkurs "Obietnica" organizowany przez Dział WFRP serwisu Poltergeist. Przygoda jest klasycznym "kluczeniem po lochach". Gracze wcielają się w członków krasnoludzkiej ekspedycji mającej na celu zbadanie tajemniczego zapieczętowanego chodnika. W scenariuszu mamy krasnoludzkie tunele, potwory, gobliny, siły Chaosu i magiczną, krasnoludzką twierdzę, o której wszyscy już zdążyli zapomnieć.







"Waleczne Wilki Pogranicza" - fanowski dodatek do Monastyru 1 ed.

Fanowski dodatek o wojskowości do gry fabularnej Monastyr. 40 stronicowy materiał został stworzony we współpracy z redakcją działu Monastyr serwisu Poltergeist. Później materiał został umieszczony na nieistniejącym wortalu Mistrzgry.pl W chwili obecnej całość pracy znajduje się na moim prywatnym blogu i jest dostępna do ściągnięcia bez ograniczeń.








"Księga zarazy" - przygoda do Warhammera

Viggo Wortraimer, znany czarodziej za dnia, a profesjonalny zabójca w nocy przybywa do Parravon na kongres czarodziejów. Obecny tam Viterlitz von Hoghen, badacz kultury Skavenów odnalazł potężną skaveńską księgę. Przed jej otwarciem postanowił wszystko przedyskutować z innymi specjalistami z dziedziny magii.


Choroby w świecie gier fabularnych 

W wielu grach fabularnych świat nie jest łaskawy dla Bohaterów Graczy. Pełno w nim okrucieństwa, walki i zdrady. Awanturnicy, co rusz ocierają się o śmierć, której przyczyny są róŜne: otrzymana w boju rana, nieszczęśliwy wypadek lub panująca w mieście zaraza. W niniejszym artykule znajdziesz sposoby wykorzystania chorób na sesjach RPG.


"Za garść paciorków" - przygoda do Warhammera


Gracze odgrywają bandę orków, która oferuje zbójeckie usługi każdemu, kto odpowiednio zapłaci. Scenariusz przepełniony jest niebezpieczną, krwawą walką, dlatego przeznaczony jest dla graczy, którzy lubią potyczki, rzuty kośćmi i brutalne zagrania.




Wojskowość elfów - artykuł o deviriach w Monastyrze

Ostatnimi czasy sposób prowadzenia wojny z pomiotami Kusiciela uległ znacznym przemianom. Na Froncie Agaryjskim nie ma już wielkich bitew na miarę Ognistej Góry. Walka przerodziła się w wojnę podjazdową, która wymusiła znaczne zmiany w strukturach wojska, zarówno Karian jak i Valdorczyków. Obecnie małe, mobilne grupy wojskowe wiodą prym wśród oddziałów pogranicza.



Karczma Gudinov - praca konkursowa

Praca wyróżniona w konkursie organizowanym przez Khakiego na GryFabularne.TV








Bretonia została zdziesiątkowana przez zarazę, która wybuchła w Parravon. Morowe powietrze błyskawicznie rozprzestrzeniło się po kraju i nie było lekarstwa, które ratowałoby ludzi. Imperium nie odpowiedziało na dramatyczne wołanie o pomoc. Karl Franz nie wysłał żadnej pomocy swoim sąsiadom i zamknął granicę. To jednak nie pomogło i Imperium również uległo chorobie. Drużyna Bohaterów Graczy ucieka do Kislevu by tam przeczekać trudne czasy.

2 komentarze:

  1. Zarówno Wieczna Warta, jak i waleczne Wilki Pogranicza, to świetne materiały, dzięki za możliwość korzystania z nich.
    Z innymi zapoznam się stopniowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że zaprezentowane materiały Ci się spodobały.

    OdpowiedzUsuń