czwartek, 23 marca 2017

Wiedźmin RPG - informacje ze studia. Dev Note #15

Na blogu R.Talsorian Games, amerykańskiej firmy odpowiadającej za przygotowanie projektu The Witcher Role-Playing Game opublikowano wiadomość o stanie prac nad grą. Tym razem tekst traktuje o możliwości tworzenia świata, z uwzględnieniem wydarzeń mających miejsce w 1 i 2 części komputerowej gry Wiedźmin.
 

poniedziałek, 20 marca 2017

Clanarchy: Dark Fantasy Roleplay

Na fan pagu projektu Clanarchy: Dark Fantasy Roleplay pojawiły się przykładowe strony z podręcznika. Michał Markowski pracuje obecnie nad layoutem.

Zapraszam do polubienia fan page'u projektu. Widać, że projekt nie umarł i prace nad nim trwają. Pozostaje nam obserwować działania twórców i trzymać za nich kciuki.


piątek, 17 marca 2017

Lajconik 2017 już jutro

W sobotę 18 marca o godzinie 9:30 w Młodzieżowym Domu Kultury przy ulicy Grunwaldzkiej 5, w Krakowie odbędzie się Lajconik.

Lajconik – Krakowskie Dni z Grami Fabularnymi to cykliczne wydarzenie przeznaczone zarówno dla aktywnych Mistrzów Gry i Graczy, jak i dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z grami fabularnymi.

Jeżeli jesteście graczami RPG to Lajconik jest imprezą, którą wypada odwiedzić. Podczas dwóch dni na Lajconiku odbędzie się około 42 sesji RPG. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Do zobaczenia w Krakowie.

Źródło: strona wydarzenia

niedziela, 12 marca 2017

Afterglow RPG w wersji papierowej na wspieram.to

W trakcie zbiórki crowdfundingowej na wydanie podręcznika do gry fabularnej Afterglow udało się odblokować wydanie drukowanej wersji gry.

Wspierając projekt za 90 zł otrzymacie ponad 300 stronicowy podręcznik w twardej oprawie, w formacie B5, na papierze kredowym, w kolorze.

Projekt możecie wesprzeć TUTAJ.

Źródło: wspieram.to

czwartek, 9 marca 2017

Afterglow RPG na wspieram.to


Dnia 10.03.2017 (piątek) w serwisie crowdfundingowym wspieram.to rusza projekt mający na celu wydanie gry Afterglow RPG.

Wczoraj, autorzy gry zaprezentowali na swoim fan page'u przykładowe progi zbiórki, które możecie zobaczyć poniżej.

Zachęcam do przyjrzenia się projektowi na FB oraz do zajrzenia na wspieram.to



Źródło: fan page Afterglow RPG

wtorek, 7 marca 2017

Zbiórka na I AM ZOMBIE zakończona


Nie udało się zrealizować projektu wydania polskiej wersji gry I AM ZOMBIE na portalu wspieram.to, gdyż do dnia 06.03.2017 nie uzyskał pełnego finansowania. Do dnia zakończenia zbiórki udało się uzyskać 12% wymaganej kwoty.

Zbiórkę znajdziecie pod poniższym LINKIEM.

Źródło: wspieram.to

sobota, 4 marca 2017

Afterglow RPG - Power 19. Część 5/5.


Zakończenie pytań Power 19. Przed Wami pytania 17-19 + 1 pytanie dodatkowe.

Jeżeli gra Was zainteresowała zajrzycie na fan page systemu Afterglow RPG.
 

Pytania przygotowano dzięki Beamhitowi z Erpegowego Piekiełka.

Cześć pierwsza Power 19.

Cześć druga Power 19.

Część trzecia Power 19.

17. Co oferuje Twoja gra potencjalnym odbiorcom, czego inne gry nie mogą/nie mają/nie chcą im zaoferować?

Połączenie z grą figurkową. Oczywiście wiele osób może zwrócić uwagę, że podobnie jest np. z Warhammerem jednak w przypadku Afterglow wygląda to nieco inaczej. Podstawy mechaniki obu gier – Afterglow RPG i Afterglow Miniatures Game – są do siebie zbliżone. Dzięki temu gracz może z łatwością przejść od jednej gry do drugiej.

Co więcej, grając w RPG można korzystać z figurek Afterglow Miniatures Game nie tylko w „klasyczny RPGowy sposób”. Jeśli gracze będą chcieli, mogą przeprowadzać walki swojej bandy w formie potyczek Afterglow Miniatures Game i nie będą mieć z tym żadnych kłopotów.

W ten sposób możemy wprowadzić nowy element do gry, ubarwić rozgrywkę, sprawić, że będzie ciekawsza, a walki pośród ruin bardziej dokładne, ale równie pełne emocji.

18. W jaki sposób planujesz wydać swoją grę i co chcesz zyskać przez jej publikację?

Gra zostanie wydana przez wydawnictwo White Tree, podobnie jak jej figurkowy odpowiednik. Tak jak w przypadku AMG będziemy chcieli wspomóc wydanie poprzez kampanię crowdfundingową.

Specyfika gier fabularnych i rynku sprawia, że nie jest to projekt nastawiony na wyniki finansowe. Mimo to chcemy wydać produkt jak najlepszy jakościowo, z dużą ilością tekstów, ilustracji i grafik, dodatków dających graczom i MG więcej możliwości, a nawet gadżetów, które uatrakcyjnią rozgrywkę.

Jesteśmy graczami i tworzymy dla graczy. Chcemy przekonać się czy nasz pomysł przyjęty zostanie z podobną aprobatą w świecie miłośników RPG co w świecie graczy gier figurkowych (dwie zakończone sukcesem kampanie w serwisie Wspieram.to). Jeśli tak, z radością pokażemy Wam wszystko to, nad czym pracujemy w naszym bunkrze ;)

19. Do jakiej grupy odbiorców kierujesz swój produkt?

Afterglow RPG jest skierowany do dojrzałych odbiorców i nie ukrywamy tego. Wiele treści nie jest przeznaczone dla osób najmłodszych ponieważ gra porusza kwestie, które mogą być uważane za co najmniej niepokojące. Świat Afterglow jest brutalnym miejscem, przepełnionym ciężką atmosferą, poczuciem niepokoju, a czasem grozy.

Szukasz niezwykłego RPGa, osadzonego w oryginalnym świecie łączącym elementy fantasy, postapokalipsy i horroru? Lubisz stawiać czoła wyzwaniom, podejmować trudne decyzje, wcielać się w moralnie niejednoznaczne postacie, przeżywać chwile grozy i czuć, że każdy błąd ma swoją cenę? W takim przypadku jest to gra zdecydowanie dla Ciebie.

Pytanie dodatkowe.

20. Czemu mam zagrać w Afterglow zamiast Neuroshimy, Afterbomb Madness czy Apocalypse World?


To trochę jak z pytaniem „czemu mam zagrać w Warhammera zamiast w D&D” ;) Przede wszystkim dlatego, że to inna gra, z odrębną mechaniką, osadzona w całkowicie odmiennym uniwersum. Nie jest to kolejna podróż przez zniszczone Stany Zjednoczone.

Gra pozwala na prowadzenie sesji w wielu różnych konwencjach – od akcji, przez opowieści detektywistyczne po narracyjne opowieści grozy. Postacie będą często stawać przed zupełnie innymi wyzwaniami niż mogłoby się to wydarzyć w przypadku wymienionych wyżej tytułów.

Jestem pewien, że przyniesie ona wiele satysfakcji zarówno nowym graczom jak i RPGowym weteranom, którzy zjedli zęby na niejednym podręczniku i zestawie kości.

piątek, 3 marca 2017

Wiedźmin RPG - informacje ze studia

Na blogu R.Talsorian Games, amerykańskiej firmy odpowiadającej za przygotowanie projektu The Witcher Role-Playing Game opublikowano wiadomość o stanie prac nad grą.  Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu na blogu pojawi się również tzw. Dev Note na temat sekcji Mistrza Gry.


Źródło: blog R.Talsorian Games

czwartek, 2 marca 2017

Afterglow RPG - Power 19. Część 4/5


Kontynuacja pytań Power 19, rozpoczęta w tym poście. Przed Wami pytania 13-16.

Jeżeli gra Was zainteresowała zajrzycie na fan page systemu Afterglow RPG.

Pytania przygotowano dzięki Beamhitowi z
Erpegowego Piekiełka.

Cześć pierwsza Power 19.

Cześć druga Power 19.

Część trzecia Power 19.


13. W jaki sposób fakt rozwoju postaci graczy (lub jego brak) wspiera to „o czym jest Twoja gra”?
W parze z pozytywnym rozwojem postaci często idą też negatywne skutki przeżytych przygód. Postać może nabawić się nowych Przywar, skaz, chorób, blizn czy niedoleczonych ran. Pokazuje to, że przetrwają tylko najsilniejsi, ci, którzy są w stanie walczyć z przeciwnościami losu i własnymi słabościami.

Zdecydowanie się na przyjęcie jednej z Profesji pozwala też zagłębić się mocniej w historię i realia uniwersum. Osadza mocniej postać w świecie gry, często łączy ją z jakąś społecznością, grupą, osadą.

14. Jakie emocje chciałbyś wywołać w uczestnikach gry?

Tak naprawdę wiele zależy od dojrzałości odbiorcy. Afterglow nie jest grą dla najmłodszych. Opowiada o sprawach trudnych, nieraz pokazuje brzydką stronę człowieczeństwa. W każdym tkwi dobro i zło, ale jak obudzić dobro gdy okazuje się, że jeśli oddamy manierkę spragnionemu człowiekowi sami możemy nie przeżyć najbliższych dni?

Najchętniej ukazałbym pełne spektrum emocji - zacznijmy od obawy, niepewności, strachu, zgorszenia i lęku. Gdy postacie graczy zaczną pokonywać kolejne przeciwności, czy to dzięki sprytowi, planowaniu czy brutalnej sile, niech pojawia się iskra nadziei, przekonanie, że mogą stawić czoła problemom i wyjść z większości sytuacji z uniesionym czołem. Może odczują w końcu radość zwycięstwa.

Jednak ostatecznie zawsze wraca przytłaczająca rzeczywistość i świadomość tego, że zwycięstwo było chwilowe, a zmagania zaczynają się od nowa. No i nie zapominajmy – Kostucha czeka.

15. Które elementy Twojej gry zostały potraktowane priorytetowo i dopracowane z większą starannością? Dlaczego akurat te?


Świat i proces tworzenia postaci.

Świat Afterglow powstawał i był rozwijany przy tworzeniu Afterglow Miniatures Game – gry figurkowej. Z czasem nabierał on coraz więcej głębi, stawał się bogatszy, bardziej rozbudowany. Rasy, frakcje, osady i miejsca, które można spotkać, przeciwnicy, szalejące anomalie, skażone terytoria, opuszczone miasta – wszystko to tworzy obraz, podstawę opowieści.

Nie ma jednak opowieści bez jej bohaterów. Dlatego właśnie tworzenie postaci stanowiło jeden z istotniejszych elementów gry. Musiało być proste, intuicyjne, niezbyt długie, ale przede wszystkim musiało oddawać ducha świata. Tworzenie postaci jest chyba najlepszą bramą by wejść w uniwersum Afterglow.

Na koniec dodałbym może jeszcze kwestie stanu zdrowia postaci – zarówno fizycznego jak i psychicznego, które pogarszają się stopniowo w trakcie gry.

16. Które elementy Twojej gry uważasz za najbardziej interesujące i warte poznania przez potencjalnych odbiorców? Dlaczego akurat te?


Jako Gracz i Mistrz Gry, gdy poznaję nową grę, interesuje mnie praktycznie wszystko – świat, kreowanie bohatera, mechanika, osoby i istoty, które może napotkać tam prowadzony przeze mnie bohater. Dlatego też ciężko jest mi wybrać pojedyncze elementy.

Myślę, że niektórzy mogą odbierać gry podobnie do mnie, w przypadku innych osób każdego może zainteresować coś innego. Dla jednych najbardziej wciągający będzie świat i klimat gry, dla innych prosta do przyswojenia, grywalna mechanika. Jeszcze innym do gustu przypaść może to, że postacie mogą wpływać na wydarzenia na kilka sposobów (nie tylko przez klasyczne odgrywanie postaci) lub wykorzystanie zasad opcjonalnych i gadżetów.